چه خوش است صوت قرآن...
در حالات علّامه بحرالعلوم چنین نگاشتهاند : روزی علّامه وارد حرم مطهّر حضرت علی، علیه السّلام، شد و مصرع اول این بیت شعر را خواند :
چه خوش است صوت قرآن، ز تو دلربا شنیدن به رُخت نظاره کردن، سخن خدا شنیدن
یکی از حاضران پرسید، چرا این شعر را خواندید؟ علّامه پاسخ داد : وقتی وارد حرم مطهّر امیر مؤمنان علی، علیه السّلام، شدم حضرت ولی عصر، عجل اللَّه تعالی فرجه الشریف را دیدم که در ناحیه بالا سر نشسته با صدای بلند و شیوا، قرآن میخواند، از این رو آن شعر را خواندم. (بحار الانوار، جلد 53، صفحه 302)
نقش غایی امام در نظام آفرینش
«علی ربانی گلپایگانی»
به نقل از : مجله انتظار شماره 31
چکیده
امام، انسان کاملی است که صفات کمال خداوند در عالیترین درجة ممکن در او تجلی و تبلور یافته است. او خلیفه و حجت خداوند در زمین و در میان انسانها است. غایت ـ در کارهای اختیاری ـ مرتبهای از کمال و جودی است که فعل به انگیزه آن، از فاعل صادر میشود و به آن، غرض و هدف نیز گفته میشود.
از دیدگاه عقل، غایت و هدف جهان که فعل خداوند حکیم است، سر انجام به خدا منتهی میگردد؛ اما در مرتبهای پس از آن، موجودی است که نسبت به موجودات دیگر، از کمال وجودی بالاتری برخوردار است. این موجود، انسان کامل است که در قوس صعود، از عقول مفارقه نیز فراتر میرود.
از قرآن کریم نیز به دست میآید که هدف از خلقت عالم، انسان کامل بوده است. انسان کامل، امام و پیشوای بشریت در حرکت به سوی کمال مطلوب است. مقصود نهایی از آفرینش جهان، انسانی است که هر زمان از عالی ترین مرتبة معنویت و کمال وجودی ممکن برای غیر خداوند برخوردار است. چنین انسانی خلیفه خدا در زمین است.
در روایات اسلامی نیز بر این مطلب تأکید شده است که امام، حجت خداوند در زمین است و اگر لحظهای در زمین وجود نداشته باشد، زمین، اهلش را فرو خواهد برد. این بدان معنا است که وجود امام که مصداق عالی انسان کامل است، فلسفه و غایت خلقت زمین است و وجود معلول بدون علت غایی آن، محال است.
کلید واژهها: امام، انسان کامل، حجت خداوند، علت غایی، فلسفه خلقت، خلیفه خدا در زمین.
با کلیک بر روی هر قسمت آن قسمت را ملاحظه نمایید
البته خودمان به دلایل مختلف فراماسونری را به عنوان دجال قبول نداریم.
بخشی از دلایل:
1) آیا احادیث عاجز بودند از اینکه دجال را با الاغ معرفی نکنند و یک جریان فکری یا گروهی که علامت پرچمشان عکس یک چشم هست معرفی کنند؟
2) دشمن در پی توطئه است تا به اعتقاد ظهور لطمه وارد کرده و انتظار را منحرف کرده نتیجتا تضعیف و سستی ایمان را نشانه رفته (مثلا با ظهور دجال و نیامدن امام زمان و شاید هم با ساختن دجال و امام زمان جعلی)
3) اگر هر علامتی را نشانگر دجال بدانیم باید گفت گنبد و گلدسته های حرم و مساجد ما نیز به نوعی با فراماسونری هماهنگی داره اونا هم شبیه چشم جهان بین هستند
4) و ...........
ولی بر هر شیعه واجب است نقشه های دشمن را در جهت سست کردن پایه های اعتقاد بداند. هدف از بیان مطلب در وبلاگ مناسبتی است که با بحثهای انتظار دارد.
البته ظهور دور از انتظار نیست اما فراماسونری قطعا دجال نیست و رابطه ای با آن ندارد مگر اینکه بگوییم در صورت خروج دجال همین جماعت دور و بر او را خواهند گرفت
اعتقاد بنده همان است که عرض شد?
با این پست کاربران را به وبلاگم هدایت کرده اگر بحث داغ شد وارد بحث خواهیم شد و الا فلا